Ģirts BURVIS
1962
Dzimis Liepājā. Absolvējis Liepājas LMV (1981), Mākslas akadēmijas Tēlniecības nodaļu (1987). Mākslinieku savienības biedrs (1996). Kopš 1983.gada piedalās profesionālās izstādēs, tēlniecības simpozijos, izstādēs-akcijās. Darbi atrodas kolekcijās Dānijā, Vācijā, ASV, Šveicē, Francijā, Japānā un Latvijas Nacionālā Mākslas muzeja fondos. Ieceres īsteno bronzā, granītā, nerūsējošā tēraudā un vara cizelējuma tehnikā.
Nozīmīgākie darbi:
-piemiņas ansambļi un pieminekļi (Ainažu vecajos jūrnieku kapos, Leģionāriem Jaundubultu kapos, Latviešu strēlnieku cīņu vietās Tīreļpurvā, Represiju upuriem Popē, Vācu karavīriem II Meža kapos, Admirālim T.Spādem, Hokejistam Kārlim Skrastiņam Meža kapos);
-piemiņas vietas un zīmes (Felksbergas jūrskolai, Lībiešiem Mazirbē, Jūras paņemtajiem Kolkas ragā, Lielkauju akmens “Sarkanais pret brūno” Rumbās, Vēsturniekam U.Ģērmanim, Dziedonei M.Brehmanei-Štengelei, Dzejniekam Vilim Plūdonim Bauskā);
-dekoratīvas skulptūras (Zēns uz auna, Priekules Ikars, Skursteņslauķis un mūrnieks);
-vides skulptūras (Laivas un Rīdzinieki Rīgā, Koknesei-725, Ķēniņu krēsli Skrundas pilskalnā, Senajiem jūrasbraucējiem un skulptūru grupa “Pilsētā, kurā piedzimst vējš” Liepājā);
-medaļas (veido no 1985. gada līdz šodienai)
Enciklopēdija “Latvija un latvieši”. MĀKSLA UN ARHITEKTŪRA BIOGRĀFIJĀS.
Rīga, 1995
Atrodas:Brīvības ielas un Cēsu ielas krustojums
Īpašnieks:Nordea Bank Latvia īpašums
Piezīmes:Pasūtītājs — Nordea Bank Latvijas filiāle.
Tēlnieka Ģirta Burvja skulptūras tematika ir Ziemeļu ceļa simbols, pilsēta – jūras vārti. Tās siluets asociējas ar bāku, laivu, jūras putnu, cilvēkiem. Skulptūru veido trīs laivu formas. Divas ir nemitīgā mainīgā kustībā, ik brīdi no katras puses izskatoties savādāk – kā sena rūnu zīme, kā atgādinājums, atmiņas… Trešajā – statistiskajā laivas formā ir iemontēts iekšējais izgaismojums, kas rada iespaidīgu efektu.
7 metrus augstā skulptūra veidota no nerūsējoša tērauda, kurā spoguļojas atmosfēras gaisma. Tā labi izceļas uz ēkas tumšā stiklotā fona. Katru laivu klāj atšķirīgi lāzergriezuma ciļņi, ažūri un perforējumi, kas mazina vēja ietekmi uz objektu. Skulptūras lejasdaļā iespējams ieiet, kļūstot par tās sastāvdaļu – „laivinieku”.